افزایش سه برابری سرعت کامپیوتر با ssd

MalekaniMalekani
853 بازدید

اگر شما هم سال های زیادی از کامپیوتر خود استفاده می کنید یا ساعت بسیاری از لپ تاپ یا رایانه خود بهری می برید ، هارد سیستم شما با کندی همراه شده و از ssd استفاده نمی کنید ما به شما استفاده از اس اس دی را پیشنهاد می دهیم.

ساختار SSD یا Solid State Drive به طور معمول از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است:

  1. Nand Flash: فضایی که داده های شما در آنجا ذخیره می شود، که از نوع حافظه های غیر فرار می‌باشد. منظور از غیر فرار حافظه ای است که برای نگهداری اطلاعات نیاز به جریان برق ندارد.
  2. حافظه DDR: مقدار کمی حافظه فرار که برای دسترسی سریع اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته در همه مدل ها تعبیه نشده است.
  3. کنترل کننده: واسط اصلی برای ارتباط Nand Flash با کامپیوتر است. این کنترل کننده همچنین مدیریت عملکرد را برعهده دارد.

حال به این سوال می رسیم که چند نوع ssd داریم : فلش یک لایه (SLC) در هر سلول خود فقط یک بیت را جای داده است.

دلیل اینکه از SLCها فقط در SSDهایی با گنجایش کم استفاده می کنند، این است که فلش NAND ماهیت فیزیکی ثابتی را در بورد مدار چاپی (PCB) اشغال می‌کند. فراموش نکنید که بورد حافظه  برای جا شدن در کامپیوتر شما، باید ابعاد استانداردی از کنترلر، حافظه DDR و فلش را در خود جای دهد. در حافظهMLC  تعداد بیت‌ها در هر سلول 2 برابر است و این در حالی است که در TLC این تعداد 3 برابر شده است که این امر، امکان افزایش ظرفیت SSD ها را فراهم کرده است.

SLC ها، عنوان سریع ترین و پایدار ترین نوع حافظه را یدک می کشند. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ تجاری برای سرور های خود حافظه SLC را ترجیح می دهند ولی در عین حال ضعف گران بودن و عدم امکان افزایش گنجایش SSD را دارند.

حافظه‌های MLC و TLC طول عمر  و سرعت نسبتا کمتر نسبت به SLC دارند ، این حافظه ها به دلیل قیمت پایین، نزد مصرف کنندگان و کاربران خانگی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. درک درست از حافظه NAND باعث انتخاب صحیح شما در هنگام خرید از بایتی می شود.

چرا از ssd در لپ تاپ استفاده کنیم؟

  1. کاهش مصرف برق اگر شما مشکل باتری دارید با تغییر هارد hdd به ssd این مشکل را برطرف نمایید.
  2. کاهش جرم البته این مشکل برطرف نخواهد شد ولی تاثیر کمی بر سبک تر شدن دستگاه دارد.
  3. امنیت بیشتر اطلاعات در حمل و نقل به دلیل جابه‌جایی ممکن است دیسک هارد در هنگام چرخش آسیب ببیند.
  4. افزایش چشم گیر سرعت لپ تاپ شما که حدود سه برابر بیشتر خواهد شد.
  5. شما می‌توانید باحذف دی وی دی و قرار دادن یک کدی جای آن یک حافظه Ssd  علاوه بر هارد hdd خود بر روی لپتاپ خود قرار دهید.

برخی لپ تاپ‌ها قابیت افزودن حافظه M.2 دارند برای تغییر حافظه خود درصورتی که در مشهد ساکن هستید ، بایتی خدمات فنی به شما ارائه می‌دهد حتی با یک کیس هارد 2.5 اینچی شما می‌تواهید هارد فعلی خود را به اکسترنال تبدیل کنید و یک اس اس دی جایگزین آن نمایید.

چگونه از اس اس دی در کامپیوتر استفاده نماییم؟

بهترین حالت استفاده از اس اس دی در کامپیوترهای خانگی استفاده از دو حافظه است ، یک هارد برای ذخیره سازی اطلاعات و یک اس اس دی که برای نصب ویندوز و نرم افزار استفاده می شود.

جمع بندی SLC, MLC, TCL کدام برای رایانه شما زایش سربهتر اند؟

SLC تولید انبوه ندارد ، معمولا در حافظه های کم حجم استفاده می شوند و بصورت اختصاصی قابلیت تولید دارد ، هزینه ساخت آن‌ها بالا بوده ولی سرعت و کیفیت مناسبی دارند.

MLC برای مراکز تجاری و اداری بیشتر استفاده می‌شود ، برای خرید این نوع محصولات وارد این صفحه شوید.

TCL ارزان ترین نوع ssd است و معمولا بسیار کاربردی است و برای استفاده های شخصی استفاده می‌شود برای خرید اینجا کلیک نمایید.

توجه: نوع جدید Sata 3 تا 6 گیگابایت بر ثانیه قابلیت انتقال دارند. برای خرید این نوع اس اس دی وارد این صفحه شوید.

 

دسته بندی افزایش سرعت بررسی سخت افزار مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.