حل مشکل درب لپ تاپ

MalekaniMalekani
1,145 بازدید
ThinkBook 15 G2 i3(1115)-2

درب یا در لپ تاپ شما سفت است یا خیلی شل است یا حتی اگر بیش از حد تکان می خورد یک مشکلی روی داده درست است. ممکن است پایه های مانیتور لپ تاپ شما شکسته باشد برای بررسی و آموزش تعمیر با ما همراه باشید.

اولین مرحله سفت شدن درب لپ تاپ

اگر درب لپ تاپ شما بیش از حد محکم است، باید لولاها را تنظیم و روغن کاری ننمایید اگر با روغن کامپیوتر شما درست نشد. باید حتما باز شود. یکی از مهم ترین مشکلاتاین روزهای لپ تاپ های لنوو همین سفت شدن لولاها و در نتیجه شکسته شدن پلاستیک پایه مانیتور لپ تاپ شما را در پی دارد. پس برای جلئگیری از مشکلات بعدی باید پایه ها را سرویس نمایید تا سفت و خیلی  شل نباشند.

برای روغن کاری لولاها می توانید از شکاف بین قاب و لولا استفاده نمایید. بعضی از سیستم ها نیاز دارند تا تمام قاب باز شود اگر در این زمینه تخصصی ندارید به تعمیرگاهی مطمئن برای حل این مشکل مراجعه نمایید. درصورتی که در مشهد ساکن هستید به تعمیرگاه بایتی مراجعه نمایید.

دومین مرحله شکستن پایه

بعد از استفاده طولانی مدت فشار آمدن به درب و شکننده شدن پلاستیک بدنه با سفت شدن لولاها ممکن است ، باعث شکستن بخش نگهدارنده پایه شود. در این بخش حتما به پیچ های دقت ننمایید ممکن است. درصورت شکستن این بخش پیچ های لپ تاپ از زیر آن رها شود.

برای رفع این مشکل باید قاب لپ تاپ را باز کنید و بخش های شکسته را چسب اندود کرده و بعد از خشک شدن قاب را مجدد ببندید لازم است بدانید برای باز کردن قاب باید تخصصی در این باره داشته باشید به برد فشار نیاورید از جارو برقی استفاده نکنید.باتری را جدا کنید سپس ابتدا باید درایور ( DVD ) را باز کنید معمولا فقط یک پیچ دارد و بعد از آن صفحه کلید را باز کنید زیرا معمولا زیر صفحه کلید پیچ هایی وجود دارد. توجه داشته باشید ریبون آن آسیب نبیند. برخی نیازی به باز کردن صفحه کلید ندارند زیرا دارای قاب یک پارچه اند.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.