ورژن مادربرد گیگابایت

MalekaniMalekani
669 بازدید

شاید برای شما سوال هایی مانند: ری ورژن مادربرد یعنی چی ، چه کاربردی دارد. چرا در هنگام خرید باید نسبت قیمت مادربرد گیگابایت و ورژن آن ها حساسیت نشان داد.

باید گفت نکته اصلی به نسل سی پی یو (CPU) بر می گردد ، اما این همه آن نیست. ورژن های گوناگون توانایی های نسبتا یکسانی دارد. اما قابلیت پشتیبانی از نسل بعدی سی پی یو باید ورژن بایوس مادربرد تغییر کند و آن بروز شود. زمانی که معماری و بروزرسانی ها با تغییر سخت افزار همراه شود، نام مادربرد معمولا تغییر کوچک دارد. مثلا h310m s2h به h310m s2h 2.0 تغییر می کند.

حال اگر فقط بروزرسانی در بخش بایوس انجام شود. به معنی ری ورژن شدن است و با نماد rev نمایش داده می شود. برخی مواقع مشکلی که در نرم افزار وجود دارد یا عدم هماهنگی با قطعات مانند SSD و یا دیگر بخش های متصل به مادربرد یا مدیریت بخش های دیگر نیاز به آپدیت بایوس است. و با هر تغییر ورژن rev نیز تغییر می کند. اما تفاوت اصلی در این حالت با بروزرسانی پاراگراف قبل در این است. حتی اگر شما مادربرد ورژن قبلی را دارید با دانلود و نصب بایوس جدید می توانید ، سیستم کامپیوتری خود را بروز نمایید.

توجه: اگر در این زمینه تخصص ندارید ، می توانید مادربرد خود را به گارانتی کننده کالای خود مراجعه و جهت آپدیت اقدام نمایید.

خوب است بدانید که اکنون متوجه اهمیت گارانتی می شود. شرکت اینتل سی پی یو های خود را هر دو نسل با نوع جدیدی جایگزین می کند. برای همین امر است، که مادربردهای قدیمی امکان اتصال به cpu جدید را ندارد. حال اگر شما یکی از مادربردهای نسل شماره های زوج مانند نسل (6 و 8 و 10) را خریداری نمایید. می توانید سی پی یو نسل بعدی را با بروزرسانی Motherboad استفاده کنید.

با توجه به توضیحات داده شده بیشتر مینبردها توانایی پشتیبانی نسل بعد به شرط یکسان بودن سوکت اتصال امکان پذیر است.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.