تفاوت اس اس دی M2 با NVMe

MalekaniMalekani
857 بازدید

امروز زمانی که به دنبال مشخصات یک محصول M2 بودم متوجه موردی متفاوت از NVMe شدم. در یکی از محصولات در عنوان محصول در سایت شرکت تولید کنند هیچ متنی در مورد NVMe بودن آن ذکر نشده بود در سایت های داخلی نیز هیچ چیزی وجود ندارد. از نگاه ریز بینانه تر می توان به تصاویر اس اس دی نگاه کرد ، درست است بر روی تصویر کالا NVMe بخوبی قابل مشاهده است.

اما حال کالا NVMe می باشد یا خیر اگر بررسی دقیق تر من را بخواهید باید بگویم برد مشکی شاید NVMe باشد ولی در برد با رنگ آبی نمی تواند NVMe باشد.

تفاوت اس اس دی M2 با NVMe

در حقیقت اتصال هردو یکسان است اما سرعت NVMe بیشتر است. در حقیقت اگر نوع اتصال را جاده در نظر بگیرید. M2 یک جاده معمولی است ولی ان وی ام ای یک راه با آسفالتی عالی برای حرکت با سرعت بالا تر است.

برای افزایش طول عمر ssd ها معمولا از رم اختصاصی بر روی برد آن ها استفاده می کنند. که در تولیدات شرکت گیگابایت دیده می شود. M30 نمونه عالی با رم ddr3 بر روی برد آن وجود دارد.قرار دادن رم بر روی حافظه باعث افزایش سرعت آن می شود به گونه ای که حافظه دیگر را بعد استفاده از M30 برای شما قابل استفاده نخواهد بود.

در ابتدای ورود M.2 درگاه ارتباطی آن از sata پشتیبانی می کرد. و تفاوت اصلی آن در پشتیبانی از حافظه سریع تر و اتصال بر روی برد بود. اما امروز با وجود PCIe و انواع مختلف آن و سرعت های بسیار بالاتری را ارائه می دهند. ام 2 در دو نوع تک شیار و دو شیار موجود است اما جدید ترین مدل ها تک شیار هستند.

دسته بندی بررسی سخت افزار مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.