چگونه رم انتخاب کنیم

MalekaniMalekani
581 بازدید

چگونه رم انتخاب کنیم ؟ How to Choose a Memory

برای انتخاب یک رم (RAM) یا مموری (Memory) بایتی در کنار شماست، اگر به دنبال ارتقاع کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید، می توانید با شماره 05131889 تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

برای حل مشکل انتخاب اشتباه باید ابتدا به بررسی فرکانس بپردازید. فرکانس ها محدودیت زیادی ایجاد نمی کند مثلا اگر شما رم با فرکانس بالاتر بخرید و سیستم شما پشتیبانی نکند، فقط تا همان فرکانس پشتیبانی شده بالا می رود. البته برای استفاده حد اکثر از فرکانس cpu بسیار مهم است برای مثال شرکت گیگابایت و ایسوس در بخش توضیحات محصولات خود گفته اند، که درصورت استفاده از سی پی یو های core i7 , i9 مادربردهای که تا 2666 مگاهرتز پشتیبانی می کننده به 2933 مگاهرتز افزایش پیدا می کند، البته بیشتر سخت افزار ها در حالت اورکلارک توانایی تا 5200 مگاهرتز را دارند.البته وابسته به سخت افزارهای شما متفاوت است.

زمان تاخیر یکی از اصلی ترین نکات انتخاب است. اگر هرچه بیشتر تاخیر CL را کاهش دهید، هزینه خرید رم افزایش می یابد. علت این موضوع استفاده از مواد مرغوب در تولید این محصول است.

درصورتی که لپ تاپ یا هر سیستم کامپیوتری شما با کاهش سرعت روبرو شده است، به شما پیشنهاد می کنم. از ssd و رم بالاتر استفاده نمایید تا افزایش سرعت فوق العاده ای را تجربه نمایید.

قابلیت Intel XMP چیست؟

حافظه‌ی رم باید به استاندارد تعیین شده به وسیله‌ی JEDEC (یک سازمان برای دستگاه های الکترونیک است) پایبند باشد. حتی اگر حافظه ی رم با تایمینگ ویژه خریداری کرده باشید، که نسبت به حالت استاندارد سرعت بیش‌تری را فراهم می‌کند، سپس این رم را در مادربردهای طراحی شده برای گیمرها یا دیگر کاربران حرفه‌ای به کار بگیرید، RAM مورد نظر باز هم نمی‌تواند بلافاصله در سرعت گفته شده به وسیله‌ی سازنده عمل کند، به جای آن، در سرعت‌های استاندارد عمل خواهد کرد.

برای حل این مشکل نیازی به تغییر تنظیمات بایوس نیست، زیرا بصورت خودکار سیستم شما پروفایل رم را خوانده و بهترین تنظیمات را برای کامپیوتر شما قرار می دهد. در صورت استفاده از CPU AMD باید قابلیت (AMP (AMD Memory Profiles را فعال کنید. که معادل Intel XMP است.

برای فعال کردن XMP اینتل، باید به محیط بایوس رایانه‌ی خود مراجعه کنید. و گزینه Extreme Memory XMP را فعال نمایید.

دسته بندی بررسی سخت افزار مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.